Wednesday, December 2, 2015

Imaginasi dan Kundasang?

Assalamualaikum....

Saya adalah seorang yang suka berimaginasi selalu sangat imaginasinya adalah berkaitan hantu..(Cerita benar ya)..haha

Saya kerap juga outstation dan menginap sendirian di bilik hotel. Perkara pertama saya akan buat adalah check belakang langsir, bawah katil, bawah sinki tandas bilik. Kadang-kadang saya rasa diri sendiri psiko.

Suami pernah tanya, jika saya tengok dan terjumpa, apa yang saya nak buat? Saya jawab, entahla belum terpikir lagi kalau jumpa..hahaha.

Jika sendirian, saya akan tidur malam dengan bantal di kiri kanan saya sebabnya selalu tengok cerita hantu, hantu ada di sebelah jika baring..hahaha. Habis?Kalau letak bantal, tak ada lah hantu boleh baring?YA..

Itulah saya yang terlalu sangat berimaginasi.

Sejak kecil saya selalu dengar tentang Gunung Kinabalu, melihat gambarnya..Tapi sehingga umur yang hampir mencapai 32 tahun, belum pernah sekalipun saya menjejak ke kaki Kinabalu.

Baru-baru ini, impian saya tertunai..dengan izin Allah saya berjaya sampai ke Kundasang dan menginap semalam di Kinabalu Pine Resort di kaki Gunung Kinabalu..Subhanallah. 

Syukur yang amat kerana minggu tersebut adalah musim hujan di Kota Kinabalu. Tapi berkat doa anak-anak, dari menjejakkan kaki ke Kundasang sehingga check-out dari Kinabalu Pine ini, tiada hujan dan Allah beri saya peluang untuk melihat Gunung Kinabalu dari petang hingga ke esok paginya.

Pagi itu, seawal subuh saya dah berjaga dengan dingin yang teramat sangat. Saya duduk di beranda bilik menunggu Gunung Kinabalu menampakkan diri..Syukur Alhamdulillah.


Pandangan gunung dari beranda bilik pada jam 6.45 pagi.

Pandangan gunung pada jam 6.10 pagi



Pandangan gunung pada jam 4.30 petang hari sebelumnya      

Itulah saya yang impiannya tidaklah besar seperti orang lain. Tetap cuba saya gapai walau lama perlu saya tunggu untuk mencapainya.




 Love, 
Akuida

No comments:

Post a Comment

Al-Fatihah Buat Mak

Assalamualaikum.... Kehilangan yang masih terasa. Sudah tiada orang nak bergosip. Sudah tiada doa yang disebut terus ke telinga...