Wednesday, March 2, 2016

Rasa bersalah :(

Assalamualaikum....

Dah lama rasanya tak menulis. Khamis lepas, saya demam.jarang sangat rasanya demam.selsema kerap juga sebab saya ada resdung. Kemas rumah lebih sikit je dah bersin2 lepas tu mesti selsema. Perangai nak ala2 queen je kan.kemas rumah pun nak selsema.hahaha. sebab itu saya lap habuk kena guna kain basah. Taknak guna penyapu bulu ayam tu sebab habuk mesti buat saya alahan.

Hari ini saya menulis blog masa tengah tunggu flight dari alor star ke subang. Kononnya nak cepat balik rumah jumpa suami..jumpa anak. Sekali semalam tengah bermesyuarat dapat wassap esok sampai sabtu ada retreat bersama exco. Aduh la..jika bujang rasanya melompat gembira dapat pergi retreat. Dapat duduk hotel. Tapi bile dah berkeluarga ni..stress je rasanya. Dengan jelingan suami. Dengan fikir anak tak ada siapa nak jaga hari sabtu nanti...arghhh.

Kesian memikirkan anak-anak. Nampaknya perlu fikir panjang lah nak naik pangkat lepas ni. Saya gembira dengan kerja2 jurutera saya. Tapi bab2 sampingan yang mencuri masa saya untuk keluarga yang buat saya tak berapa nak happy. Nampak gembira, tapi di dalam hati menangis. Ahad lepas saya menangis sendirian mengenangkan si adik di melaka. Kebetulan adik saya yang bongsu nak pinjam nak jaga adik sebab dia belum mula kerja. Sebelum ni saya diamkn je permintaan dia. Tp dah saya ada outstation minggu ni,saya bagi la. Pertama kali adik tak tido dengan saya atau papanya. Buat 3 hari ni, gembira je dia bila saya call. Tapi mama yang dramatik ni memamg sedih la mengenangkan anak-anak. Si kakak mesti kesunyian. Masih memikirkan macamana si kakak sabtu ini..aduhla.

Semoga ada jalan penyelesaiannya untuk sabtu ini. Moga dapatla saya excuse dan ada di rumah dengan si kakak..sy amat berharap agar allah makbulkan doa saya ini. Dan moga anak-anak saya sentiasa sihat sejahtera. Dan sejak ahad, saya memang berdoa agar adik tidak teringatkan saya,papa dan kakak sepanjang di melaka. Pelik tak? Tak pelik..saya cuma tak nak adik kesedihan bila teringat.


 Love, Akuida

No comments:

Post a Comment

22 September 2018 ~ Tenanglah Mak Di Sana

Assalamualaikum....  Sudah lama tak menaip di blog ini. Hari ini rasanya nak menaip untuk berkongsi di blog agar bila suatu hari saya sc...