Sunday, July 10, 2016

Menyusuri fajar pagi..kembali ke kota

Assalamualaikum....

Pagi ini seperti perancangannya selepas subuh, 7.10 pagi (erk..pukul 7 tu sedang elok dikatakan lepas subuh kan..haha) kami memulakan perjalanan kembali ke ibu kota. Syukur trafik lancar, 2jam sahaja perjalanan dah tiba ke teratak kecil kami. Seriau dengan jem punya pasal, awal pagi dah gerak. Jenuh kalau harung jem melaka - KL..biasanya jika jem yang hardcore tu harus 4jam atas jalan.

Sampai je KL, maka bernoktahlah riang ria raya di kampung tahun ini. Seronoknya raya kali ni sebab boleh berlama-lama di kampung. Bangun pagi, sarapan sambil tengok sawah depan mata. I love my kampung..syukur nikmat allah beri as a kampung girl. Anak-anak pun seronok di kampung. Bangun pagi duduk di beranda belakang, mengadap sawah sambil menikmati pancaran matahari pagi dan main pop2.

Hari ini kembali ke realiti kehidupan di kota. Menikmati pemandangan highway di tepi rumah..hihi. menikmati kehidupan di kondo kecil kami.alhamdulillah..rezeki nikmat kehidupan yang allah aturkan. Payah nak dapat duduk seminggu di kampung atas kekangan masa. Tapi tahun ini allah bagi peluang..itu yang seronok sangat tu.

Syukur padaMu Ya Allah atas segala nikmat ini..

* Ditaip dari note 5 pada 5 hari raya :)



 Love, Akuida

No comments:

Post a Comment

Al-Fatihah Buat Mak

Assalamualaikum.... Kehilangan yang masih terasa. Sudah tiada orang nak bergosip. Sudah tiada doa yang disebut terus ke telinga...