Thursday, September 29, 2016

Warna Pensel Pertama Si Adik

Assalamualaikum....

Warna pensel pertama si Adik. Sibuk mama memilih warna pensel kakak yang dah lompong-lompong bilangannya, sibuk ada suara dari troli supermarket yang papa..minta nak juga warna. haha..Jadinya mama pun abadikan lah warna pertama yang mama beli khas untuk adik. Kadang-kadang kasihan sebabnya adik banyak guna barang dan mainan sedia ada di rumah. Yang sebelum ini saya dan suami beli untuk kakak dan elok lagi. Jadinya buat apa menambah barang. Bukan takde beli barang-barang baru, tapi jika yang ada di rumah dan elok lagi..memang takkan beli yang baru khas untuk adik. Bila fikir-fikir kesian juga. 


Warna pertama si Adik


Kadang-kadang mama memang saja belikan mainan yang murah-murah. Senang, kalau jangka hayat mainan tu tak lama, buangkan aje. Tak perlu nak sayang-sayang sebab mahal. Lagipun anak-anak cepat bosan dengan mainan yang ada. Paling kurang setahun dua kali perlu buat aktiviti sisihan barang mainan. Dan paling mama sakit hati, belikan mainan masak-masak seperti permintaan dorang berdua..Tapi akhirnya barang-barang dapur mama juga dorang ambil buat main masak-masak terutamanya si adik yang sangat suka dengan cawan dan sudu penyukat mama tu..sebab warnya pink kot.hahaha..itulah anak-anak.


 Love, Akuida

No comments:

Post a Comment

Merasa CUKUP..syukur

Assalamualaikum.... Alhamdulillah dah masuk hari ke-15 Ramadhan. Semalam bising lah juga kat FB, wasap group.. pasal isu bonus raya kaki...