Friday, November 18, 2016

8 Tahun..Dan Masih Mengira

Assalamualaikum.... 

 15 November setiap tahun adalah salah satu tarikh penting dalam hidup saya. Tahun ini, pada tarikh yang sama genaplah 8 tahun umur perkahwinan saya dan suami. Masih mengira..(direct translate dari english..still counting.haha). Berbagai asam garam untuk 8 tahun ini. Segala rencahnya pahit, manis, tawar dan masin sangat mendewasakan kami berdua...erk, rasa dah cukup puitis bahasanya ni.

Tahun ini, seperti tahun lepas..saya terima jambangan bunga. tak sangka sebenarnya sebabnya minggu ini saya tak lekat di ofis. Rupanya masa yang tepat delivery bunga sampai..kebetulan saya ada di ofis masa tu. Jadi tersengih-sengih malu-malu meow dapat bunga. Nasib baik masa tu, tak ramai di ofis..takde lah malu sangat. Terima kasih En Suami..Saya sangat menghargainya. Tahun lepas dapat sebakul bunga mawar yang berwarna warni. Tahun ni sepasu pula, mawar merah 12 kuntum dikelilingi bunga berry yang sangat cute. Saya pun tak tahu apa maknanya, sebab tak arif pasal bunga. Maybe tahun ni jimat kos kot..tu kurang bilangan mawarnya..hahahaha. Kalau suami tahu, marah agaknya..hihi.

Nota sempena 8 tahun ini....
Saya amat berharap agar mahligai perkahwinan ini sentiasa berada dalam keberkatan Allah. Moga cinta dan sayang suami sebagai suami hanya untuk saya sahaja selama-lamanya. Saya bukan perempuan cantik, selim dan lemah lembut, manja dan segalanya. Tapi tetap berharap agar hatinya tidak pernah berubah seperti mana pertama kali saya disuntingnya. Saya tiada apa-apa, cuma sekali dia melafazkan akad nikahnya pada 15 November 2008 itu, saya hanya tetapkan hati untuk setia padanya. Moga dijauhkan kami dari segala dugaan yang boleh menggugat ikatan yang kami bina ini. Terima kasih Allah kerana menjodohkan dia dengan saya...



Love, Akuida

Geng Yang Berenam..Tapi Bukan Enam Jahanam :)

Assalamualaikum....

Baru-baru ini saya berpeluang mini gathering dengan geng-geng zaman U. Ada 2 geng saya involve masa zaman U dulu~ geng blok dan geng kelas. Tapi yang paling kerap keep in touch sehingga sekarang adalah geng kelas. Geng tu ada 6 orang je pun saya, umi, dayoh, yan, ha dan pidot. macam-macam kenangan kami berenam. ada yang saya sengih sorang2 bila terkenang.

 Kesemuanya dah ada kerjaya sendiri dan sebahagiannya dah berkeluarga termasuklah saya. Khamis lepas gathering di rumah saya, cuma ada umi dan dayoh. jumpa pula lewat pukul 10 lebih, baru perasan masing-masing dah 'kertu' sebabnya berbual dan gelak, tapi mata masing-masing payah nak buka dah.hahahahha. Umi menetap di kampung halamannya di Kelantan. Kadang-kadang  bila out-station ke Kl, dapatlah kami berjumpa. 

Rindunya nak berkumpul semua. Paling dah lama tak jumpa si yan, rasanya lebih kurang 10 tahun. Kurus ke dah gemok macam saya agaknya..haha. Masa berlalu banyak sangat komitmen masing-masing sampai masa berjumpa sangatlah terhad. Saya sayangkan kawan-kawan saya tu. Terima kasih pada orang yang cipta Wasap, dapatlah buat group untuk chit chat beramai-ramai bila ada masa terluang. Walau seorang di timur, seorang di selatan, lain-lain di tengah..tetap berbual di wasap. Moga ikatan ini berkekalan berpuluh-puluh tahun akan datang..Insyallah.




Love, Akuida

Pantai Pimping, Sabah

Assalamualaikum.... Rutin setahun sekali kami sekeluarga..balik kampung suami di sabah. Masa selainnya bapa mertua akan datang ke KL se...