Thursday, March 2, 2017

# Projek Bekal 2017

Assalamualaikum....

Hari Jumaat yang barakah...Sebenarnya awal minggu ini saya teramat stress mengenangkan penempatan yang baru. Alhamdulillah, Allah rezkikan saya penempatan di Ibu Pejabat yang lebih dekat dengan rumah. Syukur yang amat..Bergenang air mata menerima perkhabaran yang baik ini lewat petang hari Selasa.Penempatan baru ini tidak saya pinta. Jadi saya yakin semua yang tak diminta tapi diberi kepada kita mesti ada hikmahnya yang tersendiri.

Dalam kegusaran hati, masih lagi setia menyediakan bekal setiap pagi hari bekerja. Minggu ini nampaknya Kak Sara request yang ringkas-ringkas aje. Seronoklah mama dia kan..haha. Jom tengok menu-menu bekal Kak sara dan adik..

Pizza Dominos lebihan makan malam sebelumnya..Buy 3 regular pizza RM39.00. 3 biji pizza, haruslah berlebih untuk keluarga kecil kami. Jadi lebihan sebiji pizza kak sara request untuk makan sarapan awal pagi dan bawa bekal ke sekolah. Mama tambahnkan roti sekeping dikapitkan dengan milo dan nestum. Hasilnya...pizza 2 keping habis tapi yang roti tak bersentuh pun. Kenyang agaknya.

Nasi goreng ikan tenggiri goreng (berapa banyak goreng daaaa....) dimasukkan juga lobat yang disagat nipis untuk rasa manis lobak tanpa dapat dikenalpasti oleh si pemakan yang cerewet kadang-kadang taknak makan lobak..grrrrr. Buah ciku besar yang dibeli di Kuala Selangor. Sekilo dapat 6 biji, rasanya RM10-12..tak ingat. Yang ingat mahal..tapi manis yang amat.

Kak sara request sandwich telur pula. Jadi mama panaskan marjerin dalam frying pan dan letak telur. then kacau-kacau. Untuk pastikan sandwich tak terlalu lembab dan elok dimakan masa waktu rehat. Beberapa hirisan kiwi sebagai tambahan.

Malam sebelumnya masa bincang menu, Kak sara cakap nak karipap je. Aik??senang sangat ni.haha..ok la. mama tambahkan sikit french fries. Hasilnya karipap habis. french fries adik buat minum petang kat rumah..

Baru-baru ini di mesyuarat PIBG sekolah, suami bagitau yang pihak pengurusan sekolah mencadangkan agar ibubapa bekalkan anak dengan makanan memandangkan pihak sekolah sendiri tak dapat nak control makanan ringan dan segera yang dijual di sekolah. Syukurlah sebab perkara ini mendapat perhatian pihak sekolah. Bagi saya, selagi diizinkan masa dan kesihatan yang baik untuk menyediakan Projek Bekal ini, sememangnya saya akan berusaha sediakan. Namun, jika ada halangan masa dan kerja, silalah bershopping di kantin ya kak sara..hahahaha..





 Love,
Akuida

No comments:

Post a Comment

22 September 2018 ~ Tenanglah Mak Di Sana

Assalamualaikum....  Sudah lama tak menaip di blog ini. Hari ini rasanya nak menaip untuk berkongsi di blog agar bila suatu hari saya sc...