Thursday, May 31, 2018

Merasa CUKUP..syukur

Assalamualaikum....

Alhamdulillah dah masuk hari ke-15 Ramadhan.

Semalam bising lah juga kat FB, wasap group.. pasal isu bonus raya kakitangan awam. ade yang sinis..ade yang nasihat.

Bagi saya bonus tu patut dan logik yang teramat sangat kepada kakitangan Gred 41 dan ke bawah. Kenapa? Sebabnya kakitangan Gred 44 ke atas dapat elaun keraian setiap bulan. So, apa nak berkira sangat..bersyukur sebab dapat elaun keraian setiap bulan, lebih 11 kali lebih baik dari yang gred 41 ke bawah yang tak dapat elaun keraian tu..hanya dapat bonus ini sajalah.

Belajar bersyukur..dan sentiasa cukup. ini nampak orang lain dapat, sibuk juga nak membising tak dapat bonus..aduh la..menggeleng kepala saya tengok kawan-kawan yang sama atau lebih pangkatnya. banyak dah elaun kita dapat yang berlebih dari staf bawahan. Apa lah yang nak berkira dan bersinis sangat.

Biasakan hidup mencukupi dengan apa yang ada. Kalau fikir tak cukup..segunung duit pun tak cukup.

Rezeki yang lebih, kita kongsikan dengan yang memerlukan..Insyallah berlimpah lagi rezeki Allah bagi dan diperluaskan segala ruang dalam kehidupan ini. Cuba lah..

p/s : saya tak dapat pun bonus tu..tp syukur tak rasa sedikit pun kurang.Alhamdulillah.


Love,
 Akuida

No comments:

Post a Comment

Al-Fatihah Buat Mak

Assalamualaikum.... Kehilangan yang masih terasa. Sudah tiada orang nak bergosip. Sudah tiada doa yang disebut terus ke telinga...